24. aug. 2009

Jeg deler seng med en fyr!

Første dagen er vel overstått, og har bydd på et par overraskelser!
Jeg har fått rom på Nordigarden, internatet lengst unna mat og
morgensamling. Det innebærer at jeg må ut å gå litt hver morgen.
Det er 8 rom på dette internatet (altså 16 folk). I første etasje er
rommet mitt (jeg sier mitt selv om jeg deler med Sivert fra Tromsø,
som forøvrig er kjempehyggelig), rommet til en i klassen og roomien
hans, og lærerleiligheten til Maibritt :O
Maibritt er kunstlærer og har jobba på skolen i 25 år, bodd her i
24.. så det er jo swell, men går sikkert helt fint.

På rommet er det bare en seng. Den er riktignok veldig lang, men det
innebærer faktisk at jeg i skrivende stund deler seng med en fyr. Vi
ligger (selvfølgelig) med bena mot hverandre, så jeg ser frem til
lange netter med beinflørting!

Rommet har to store flotte skap, til å henge ting i! :O Så resten av
klærne legges på hylle, eller dyttes ned i en kommodeskuff. Vi har
nemlig fått en kommode hver! Ellers har vi vask og speil, og Sivert
har ikke data, så det var ikke noen tvil om hva bordet skulle brukes
til. Rommet har smekklås, så det blir garantert noen utelåsninger i
løpet av året.

På nordigarden er det intet mindre enn to doer (type: båser), og en
dusj vi kan kose oss med.. alle 16. Få det regnestykket til å gå
opp, Steven Hawking!

In tern e tt.. Omtrent sånn er det å laste inn en side på det
fantastiske trådløsnettet «Nordigarden 2etg». Nordigarden 1etg
finnes ikke. Dette var jeg forberedt på, så heldigvis har jeg en
forwarder som forsterker trådløssignaler... gjenglemt i Moss. Bra
Eivind. Men nettet funker da til Google og Facebook. Det holder det.

Ellers har jeg hilst på masse folk, og det virker som om de fleste er
hyggelige. Så det liker vi! Maten her er også helt topp. Fikk
kjøttkaker, poteter, grønnsaker, surkål, tyttebær og flatbrød til
middag. Jeg ble bra mett ja.

Eller kan det nevnes at jeg fikk en skikkelig flying start på dagen.
Jeg overnatta hos Ida og Cecilie i Oslo etter bursdagen til Ida på
lørdag, og skulle bli henta for å kjøre til Elverum ca 10-11 på
formiddagen. Litt over halv tolv våkner jeg. Aner fred og ingen fare
(mobilen har jo ikke ringt ennå) og skal bare en tur på do da jeg
innser at seter litt lysere ute enn de burde. Mobilen min har gått rom
for strøm, og jeg har forsovet meg. Hadde heldigvis lader, så fikk
ringt mamma. Da hadde de stått en time på Oslo S og prøvd å få tak
i meg. How swell. 15 min. senere var jeg på vei til Elverum. Fresh,
våken, pen på håret og klar for å begynne på ny skole. Not.

Vi hadde heldigvis beregna god tid, så det var ikke noen krise med
forsovinga. Innkvartering og alt gikk på skinner. Nå er jeg
folkehøyskolestudent, og kunne ikke blitt mer fornøyd. Det høres
kanskje ut som jeg klager lenger opp i innlegget, men det er langt
ifra. Alt er helt topp, og det som er mindre topp gjemmer vi i
kategorien sjarm. Senga vår har eksempelvis kjempesjarm!

Tror jeg må gjøre noe med bloggvanene mine. Må opp til frokost
07.45, så nå er det natta.

Utrolig hva man kan gjøre med iPhone. Natta!

1 kommentar:

  1. Morsomt å lese dine reaksjoner om internatet da jeg bodde der skoleåret 08/09. Rommet til meg og ei fra Tromsø var naborommet ditt og vi fikk ut i året nøkler til dassen nede, noe som førte til mer plass til de oppe og å først gå trappene nedover om morgenen gjorde faktisk livet lettere på Nordigard:b Mye varmere var det også da vi kunne satte ovnen på fult, mens oppe var det en eller annen som tydeligvis likte å sitte på do i 20 minusgrader! Er det forresten slik at de fleste fra utlandet bor på Nordigard? det var det nemlig i fjor og det var i starten til tider stress! og det førte også til at de fleste ikke hadde noe kontakt med oss norske, bare hverandre. + at hun ene fra India alltid hørte på indisk musikk høyt på telefonen sin. Neeeejs det når vi går gjennom sentrum etter besøket på skogbruksmuseet!
    Det positive med å ha may-britt i bygningen er at om du låser deg ut av rommet trenger du ikke gå ut i 30- for å finne lærer, + at hun kan finne på å bake f.eks eplekake til husgruppemøtet, som er digg å ha i samme etasje! Hun dropper også møtene om det ikke er noe hun vil ta opp, og det er jo veldig greit.
    Minuset er at man da selvklart må være utrolig stille når man kommer hjem fra byen klokka 3 på natta, noe vi alle vet ikke alltid er like lett! Oooog ettersom du bor i underetasjen blir nokk deres og rommet ved siden av ofte forstyrret av folk som banker på vinduet da de ikke har chip'en med seg og vil inn.
    Men Nordigard er et koselig internat, og det eneste jeg virkelig kunne tenkt meg istedet for may-britt hadde vært en leilighet som de andre internatene har. Er ikke akkurat plass til kjempe mange på et av rommene så.
    Se fram til og kos deg masse dette året! Tiden går kjempe fort og man vil virkelig ikke slutte da enden nærmer seg! Det var virkelig det beste året i mitt liv så langt:) Hørte forresten det ikke var noe snø på juvass da dere var der, suurt:b Turen til Laax er høydepunket av hele året, det er virkelig fantastisk! Og for all del snakk dere til å få reise ned for å feste med kjørerne da beo er ferdig! Det er epic!
    Herregud jeg saver Elverum fhs!
    Nyt det:D

    SvarSlett