29. aug. 2009

Det skjer så mye.. og mer er på gang!


Idag har vi vært på laaaang tur... i Elverum. Målet var å bli bedre kjent med byen, og det kan jeg vel si at jeg har blitt. Litt ihvertfall.

Ble kjørt i buss til museet, og sosa rundt inne der i et par timer. Så var det lønsj. Jeg fant ut at det var en geocache (små «skatter» folk gjemmer og legger ut gps-koordinatene til) bare 200 meter fra der vi spiste. Har aldri funnet en cache før, men idag fant jeg min første! Gav mersmak, og skulle egentlig finne en til på Elverum camping, men lot meg stoppe av et gjerde. Får bli en annen gang.

Etter lønsj var det mer gåing ute på museet. Så gikk ferden mot Elverum sentrum, og flere oppgaver. På veien ble var det flere geocacher, og jeg prøvde alt jeg kunne å finne dem, men uten å lykkes. Men jeg skal tilbake. Neste uke er det fridag og hjemreisehelg. Jeg skal ikke hjem, så da blir det nok skattejakt på meg :D

Ikveld hadde vi den første elevkvelden. Internatgruppa vår (Nordigard) var best med god margin. Makan til scenetekke og oppfinnsomhet skal man lete lenge etter. Rett og slett. Jeg leste dikt i Jan Erik Vold-stil. Tro det eller ei, men dette diktet har vi skrevet selv:

Nordigard, en stjerne på
folkehøyskolehimmelen. For oss, universets
tryggeste havn, og alle
kjenner dens navn.
Ikke sør, men nord. Det er
der vi bor sammen med vår store mor.
Uten luksus, strippet og rå, men med toalett
som kongeseter man setter sin rumpe på
silkeputer. En lekeplass for kjemper.
Jenter og gutter, blandede drops, polkagriser
på juletre. Oppned.
Du får ikke smake...
...ennå.

I tillegg hadde vi skrevet sang på melodien til «Hit me baby one more time». Låta ble fremført med hvit singlet og shades, og det frista til opprettelse av boyband gitt. Vi er ikke mindre produktive enn at låta allerede er innspillt, og klar for å innta plassen som årets høst-hit!



Til dere som lurer: det er selvfølgelig jeg som synger :o

Imorgen tidlig reiser vi til Glitterheim. Der skal vi være til tirsdag morgen, da vi drar videre til Juvass (Galdhøpiggen sommerskisenter!!). Det blir en del dager uten mobildekning, og forhåpentligvis masse snø og brettkjøring!

Det bør forresten nevnes at med nesten alle folka fra folkehøyskolen på ett utested blir det veldig morro!

Snakkas til uka!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar